Ondnatt



Vaknade kl 08.45 har sovit jävligt bra, trots en hemsk jävla äcklig usch fyfan mardröm!!! Den va så hemsk så jag vill inte ens tänka på den och varför drömmer man ofta om sådant som man inte ens vill berätta för någon för att då känns det som att det i drömmen är det man själv egentligen vill typ..Fast drömmar kan ju verkligen vara sånt som man absolut aldrig ens skulle kunna tänka sig annars.

När ska mina sömnpsroblem sluta? Jag orkar inte, det här kan nog vara något av det jobbigaste jag varit med om. Det började i höstas.

  • Det tar från 2 och ibland upp till 4 h innan jag kan somna
  • När jag väl har somnat får jag aldrig den här REM-sömnen utan jag drömmer hela hela tiden, har inte haft en drömlös natt sen detta började
  • Jag vaknar OFTA under natten och har ibland svårt att somna om, dock brukar det gå men ibland låser det sig. Precis som om man inte kan få orgasm (alla har säkert varit medom det nångång) när man tänker jagmåstejagmåstejagmåstejagvilljagvilljagvill och i detta fall tänker jag "shit nu är det bara 3 h kvar tills jag ska upp, måstehinnasovamåstehinnasova" och det bara låser sig.
  • Blir jag väckt för tidigt på mornarna av något ljud här hemma från övriga familjen så kan jag absolut inte somna om
  • Mina mardrömmar.. Jag vaknar ofta under natten av att jag är riktigt rädd över en läskig dröm och det gör mig så stressad och orolig, det är så  jävla jobbigt!!!
  • Nu har jag till och med börjat, med att när jag höll på att somna fast var fortfarande halvtvaken så kände jag hur en kvinna typ häxa låg intill mig i sängen och med sina naglar klöste mig på ryggen.. Asså spöken eller ??

Spökar det i mitt huvud?!!!! Är jag sinnesjuk


Kommentarer
Postat av: karin

Jag har med svårt att sova men det löser sig lite nu när jag går och lägger mig tidigare så man får tid att ligga och vrida sig och sådär, men jag är lika trött när jag vaknar som kvällen innan och jag snoozar hela tiden och det ahr ajg aldrig gjort förut! :(

2009-01-22 @ 10:47:20
URL: http://4ebloggen.blogspot.com
Postat av: HANNA

åh usch, hatar det där! fin blogg stina förresten! vilken härlig bild :)

2009-01-22 @ 11:23:08
URL: http://kidz.webblogg.se/
Postat av: HANNA

åh usch, hatar det där! fin blogg stina förresten! vilken härlig bild :)

2009-01-22 @ 18:38:00
URL: http://kidz.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Har du testat avslappningscd? Jag kör en inför förlossningen, man ska köra den skitofta så går det automatiskt tillslut. I början känns det skittöntigt men det funkar faktiskt rätt bra. På den jag lånat av en kompis är det även mental träning inför förlossningen på, lite som affirmationer.

2009-01-22 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0